Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
ΑνακοινώσειςΚάρτες ΟΑΣΑ

Κάρτες ΟΑΣΑ 2025

Αθήνα, 05-02-2025
Αρ. Πρωτ.: 8

Για τη φόρτιση, την επαναφόρτιση και την έκδοση νέων ηλεκτρονικών καρτών

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Σύμφωνα με την από 04-02-2025 Επιστολή της ΑΔΕΔΥ με την οποία  μας γνωστοποιήθηκε η υπογραφή της σύμβασης ΑΔΕΔΥ – ΟΑΣΑ για το διάστημα Φεβρουάριος 2025 – Ιανουάριος 2026 για τις ηλεκτρονικές κάρτες απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ. Οι ηλεκτρονικές κάρτες θα χορηγηθούν στα φυσικά μέλη της ΑΔΕΔΥ (εγγεγραμμένα σε Συλλόγους, Σωματεία, Ομοσπονδίες) καθώς και στα μέλη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος.

Σύμφωνα με τη νέα σύμβαση ΑΔΕΔΥ – ΟΑΣΑ, οι τιμές επαναφόρτισης των καρτών διαμορφώνονται ως εξής:

ΕΤΗΣΙΑ ΚΑΡΤΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ:

ονομαστικής αξίας 300€ – 15% = 255€  

ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑ ΚΑΡΤΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ:

ονομαστικής αξίας 155€ – 15% = 131,75€

Αυτές οι ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών ισχύουν για όλα τα μέσα αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ: Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Τραμ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό (μέχρι Κορωπί), και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στο Τμήμα Προαστιακού Μαγούλας-Πειραιάς-Κορωπί). Δεν ισχύουν στις Λεωφορειακές Γραμμές EXPRESS του Αεροδρομίου, στη γραμμή Χ80 και στο Μετρό στο τμήμα Κορωπί-Αεροδρόμιο

ΕΤΗΣΙΑ ΚΑΡΤΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ:

ονομαστικής αξίας 446€ – 15% = 379,10€ 

ΕΞΑΜΗΝΙΑΙΑ ΚΑΡΤΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ:

ονομαστικής αξίας 228€ – 15% = 193,80€

Αυτές οι ενιαίες κάρτες απεριορίστων διαδρομών ισχύουν σε όλα τα μέσα αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ: Λεωφορεία (και στις Λεωφορειακές Γραμμές EXPRESS του Αεροδρομίου), Τρόλεϊ, Τραμ, Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο, Μετρό έως το Αεροδρόμιο, και στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στο Τμήμα Προαστιακού Μαγούλας-Πειραιάς-Αεροδρόμιο). Δεν ισχύουν στη γραμμή Χ80.

Η διαδικασία που θα ακολουθηθεί είναι η εξής:

  1. Όσοι συνάδελφοι για πρώτη φορά θέλουν να αποκτήσουν την ηλεκτρονική κάρτα, θα πρέπει να προσέλθουν σε κάποιο εκδοτήριο Ο.Α.Σ.Α., και να ζητήσουν από τον υπάλληλο να τους χορηγήσει αυτήν την κάρτα χωρίς φόρτιση. Στη συνέχεια αφού επιδώσουν στον υπάλληλο το ΑΜΚΑ τους και του επιδείξουν την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριό τους και ο υπάλληλος αφού θα τους φωτογραφίσει και θα τους ζητήσει έναν οκταψήφιο αριθμό, ως pin, θα τους δώσει, χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση, την ηλεκτρονική κάρτα. Υπενθυμίζουμε ότι επιβάλλεται οπωσδήποτε να θυμούνται όλοι αυτό το οκταψήφιο pin, διότι μόνον με αυτόν τον οκταψήφιο αριθμό θα μπορούν να επανακτήσουν την κάρτα τους, από τον ΟΑΣΑ, σε περίπτωση απώλειας. Σε περίπτωση απώλειας της κάρτας, για επανέκδοση, χρειάζονται όλα τα ανωτέρω στοιχεία καθώς και ο οκταψήφιος pin της προηγούμενης κάρτας. Έτσι μόνον θα μπορέσουν με κόστος μόνον 2€, μέσω ΟΑΣΑ, να αποκτήσουν ξανά την κάρτα τους με όσο υπόλοιπο φόρτισης περιέχει.
  2. Για τη φόρτιση των νέων καρτών και την επαναφόρτιση των καρτών που λήγουν το επόμενο διάστημα, θα πρέπει να οριστεί ΕΝΑΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ανά κτίριο ή Διεύθυνση (Παράκληση του Συλλόγου να αποφεύγεται και ΜΟΝΟ όταν είναι απολύτως αναγκαίο κάθε υπάλληλος να αποστέλλει μόνος του τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ώστε να αποφεύγεται η πρόσθετη επιβάρυνση του συλλόγου, οι χρονοβόρες και περιττές ενέργειες και ταυτόχρονα να ολοκληρώνεται πιο γρήγορα η διαδικασία).

Ο Υπεύθυνος θα πρέπει να καταγράψει σε συγκεντρωτική κατάσταση, στη μορφή που φαίνεται στο επισυναπτόμενο αρχείο Εxcel, για τους συναδέλφους που επιθυμούν να φορτίσουν την ηλεκτρονική τους κάρτα του ΟΑΣΑ μέσω του Συλλόγου

α) το ονοματεπώνυμο

β) τον αριθμό της ηλεκτρονικής τους κάρτας

γ) το χρηματικό ποσό που αναλογεί για το επόμενο διάστημα που επιθυμούν να έχει ισχύ η κάρτας τους.

Στη συνέχεια ο Υπεύθυνος θα πρέπει να συγκεντρώσει τα χρήματα, να τα καταθέσει στο λογαριασμό του Συλλόγου, και να αποστείλει ηλεκτρονικά στο email του Συλλόγου το αποδεικτικό κατάθεσης των χρημάτων μαζί με την συγκεντρωτική κατάσταση μέχρι την 20η μέρα κάθε μήνα.

  1. Ο Σύλλογος θα καταθέσει συνολικά το ποσό και θα αποστείλει τα στοιχεία των καρτών των δικαιούχων (αριθμό και τύπο κάρτας) στον ΟΑΣΑ ο οποίος αναλαμβάνει να ενημερώσει το σύστημα.
  2. Ο κάθε κάτοχος κάρτας θα πρέπει να πάει στα εκδοτήρια εισιτηρίων των σταθμών Μετρό, Τραμ, κ.α. και αφού τοποθετήσει την κάρτα του στο εκδοτικό μηχάνημα θα πατήσει το κουμπί «ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ» και θα ενεργοποιηθεί αυτόματα η κάθε ηλεκτρονική κάρτα.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Το χρονικό περιθώριο για «ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ», ώστε να περαστεί το κόμιστρο στην κάρτα, είναι ένας μήνας από την φόρτιση ή επαναφόρτιση της. Σύμφωνα με τον Ο.Α.Σ.Α., σε περίπτωση που ο κάτοχος δεν έχει προλάβει να κάνει «ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ» και χάσει την κάρτα του, χάνει το κόμιστρο. Μεταβιβάσεις και αναβαθμίσεις καρτών δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.

  1. Σημειώνουμε τα παρακάτω:

α) η φόρτιση της κάθε ηλεκτρονικής κάρτας γίνεται πάντα, σε χρόνο πριν τη λήξη της προηγούμενης φόρτισης της. Η νέα φόρτιση θα κάνει αυτόματα έναρξη ισχύος της, αμέσως με τη λήξη της προηγούμενης φόρτισης της.

β) μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας φόρτισης, οι κάτοχοι όλων των καρτών θα πρέπει να μεταβούν στο πλησιέστερο αυτόματο μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων και αφού τοποθετήσει την κάρτα στο εκδοτικό μηχάνημα θα πατήσει την επιλογή «ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ» και θα ενεργοποιηθεί αυτόματα η κάρτα.

Ειδικότερα τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει είναι:

ΒΗΜΑ 1 : Πατάμε την επιλογή : Ελληνική σημαία.

ΒΗΜΑ 2 : Πατάμε την επιλογή : «Επιδότηση».

ΒΗΜΑ 3: Τοποθετούμε την κάρτα στην μπροστινή θήκη του ηλεκτρονικού μηχανήματος και πατάμε την επιλογή: ΟΚ.

ΒΗΜΑ 4 : Ξεκινάει η διαδικασία φόρτισης, βγαίνει πρώτα η απόδειξη και συνεχίζει να φορτίζει η κάρτα.

ΒΗΜΑ 5 : Αφαιρούμε την κάρτα όταν μας ενημερώσει το μηχάνημα και κρατάμε την Απόδειξη.

Κάθε προσωποποιημένη κάρτα έχει 2 θέσεις για προϊόντα χρονικής διάρκειας ένα που τρέχει (κάνουν χρήση) και ένα που είναι στην αναμονή. Για να πληροφορηθούν τι περιέχει μέσα η κάρτα τους μπορούν σε ΑΜΕΚ (Αυτόματο εκδοτήριο μηχανήματος) να επιλέξουν «Πληροφορίες κάρτας» και να ενημερωθούν τι υπάρχει στην 1η και 2η θέση.